Zadania główne:
1. Sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego, zadania te obejmują w szczególności:
- przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy;
- koordynację i obsługę działań związanych z opiniowaniem i uzgodnieniem dokumentów planistycznych;
- koordynację i obsługę działań związanych z wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów;
- prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- ocenę zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
- prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania tereny, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.
2. Sprawy związane z budownictwem, które obejmują w szczególności:
- nadzorowanie remontów budynków gminnych,
- prowadzenie kart obiektów,
- nadzór terminowy nad wymaganymi przeglądami technicznymi budynków gminnych,
- nadzór nad pracownikami grupy remontowej w zakresie prac budowlanych,
- nadzór w sprawach związanych z inwestycjami budowlanymi
3. Sprawy związane z ochroną środowiska w szczególności dotyczące:
- ochrony i kształtowania środowiska w tym:
· określanie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych;
· ochrony środowiska przed odpadami;
· utrzymanie porządku i czystości;
· ochrony powietrza atmosferycznego;
- sprawy związane z infrastrukturą komunalną, w szczególności dotyczące:
· wyposażenia gruntów w infrastrukturę;
· nadzoru nad sprawami związanymi z eksploatacją wodociągów, kanalizacji i oczyszczalni ścieków
4. Określenie warunków zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej oraz określenie wysokości opłat.
5. Wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów i zleconych przez Wójta lub jego Zastępcę.
Zadania pomocnicze:
- rozpatrywanie skarg i wniosków,
- współdziałanie przy realizacji innych zadań Referatu,
- współpraca z instytucjami prowadzącymi sprawy ochrony środowiska, udział w szkoleniach, konferencjach dot. ochrony środowiska, planowania przestrzennego i budownictwa
- zastępowanie innych pracowników Referatu.
Zadania okresowe:
- wykonywanie innych zadań związanych z działalnością referatu zleconych przez przełożonych.
|