![]() |
Osoby | Jednostki | Dokumenty | Tematy | Strona WWW Urzędu |
to jest archiwalna strona BIP do dnia 18 maja 2020 NauczycieleZakres obowiązków Nauczycieli
Publicznego Przedszkola w Krzemieniewie Stanowisko podlega bezpośrednio dyrektorowi przedszkola. Nauczycielka prowadzi prace wychowawczo – opiekuńczo – dydaktyczną w powierzonym jej oddziale przedszkolnym i jest odpowiedzialna za poziom i wyniki tej pracy. Nauczyciel jako pracownik zakładu pracy powinien: - Przestrzegać czasu pracy ustalonego z pracodawcą – tj. wg zatwierdzonego arkusza organizacji na dany rok szkolny. - Dbać o dobro placówki, chronić jej mienie. - Przestrzegać przepisów i zasad bhp i ppoż. - Przestrzegać reguł pracy ustalonych w placówce. - Przestrzegać zasad współżycia społecznego. W zakresie sprawowania opieki nad dziećmi powinien: - Zapewnić pełne bezpieczeństwo dzieciom w powierzonym jego opiece oddziale. - Inicjować i wdrażać działania prozdrowotne i profilaktyczne. - Przestrzegać organizacji pobytu dziecka w przedszkolu uwzględniając możliwości psychofizyczne wychowanków. - Systematycznie planować pracę opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczną. - Dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne dzieci poprzez stosowanie różnorodnych technik i metod pracy uwzględniających potrzeby i oczekiwania dzieci. Umiejętności zawodowe: Umiejętność planowania pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej, a w tym: - Terminowe i zgodnie z planem pracy placówki sporządzanie planów, - Odpowiedni dobór treści, form i metod pracy do możliwości rozwojowych dzieci, - Dobór atrakcyjnych tematów i literatury dla dzieci, wykazanie się inwencją twórczą, - Systematyczna realizacja planu pracy z grupą oraz planu pracy przedszkola. Umiejętność prawidłowego sporządzania dokumentacji pedagogicznej: - Sporządzanie miesięcznych planów pracy, - Zapisy w dzienniku, - Dokumentowanie obserwacji dzieci i diagnozowania ich rozwoju, - Dokumentowanie kontaktów z rodzicami, - Dokumentowanie współpracy z innym placówkami, - Terminowość prowadzenia dokumentacji. Warsztat zawodowy: Realizacja funkcji opiekuńczej: - Umiejętność nawiązania kontaktu z dzieckiem, - Pomoc dziecku w adaptacji w grupie, - Ciepły i serdeczny stosunek do dzieci, tworzenie klimatu akceptacji, - Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa, czuwanie nad ich zdrowiem fizycznym i psychicznym, odpowiedzialność i umiejętność przewidywania sytuacji niebezpiecznych, - Otwartość wobec dziecka i jego problemów. Realizacja funkcji wychowawczej: - Znajomość dziecka i jego środowiska rodzinnego, - Respektowanie praw dziecka, - Umiejętność rozwiązywania konfliktów dziecięcych, - Stwarzanie okazji do pokonywania trudności i radzenia sobie przez dziecko w nowych sytuacjach, - Wypracowanie systemu wychowawczego opartego na normach i zasadach zawartych w misji przedszkola i akceptowanych przez rodziców. Realizacja funkcji dydaktycznej: - Właściwy dobór programu pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sposobu jego realizacji, - Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć, - Indywidualizacja oddziaływań oparta na znajomości dziecka, jego możliwości i potrzeb, zgodna z prowadzoną diagnozą, - Umiejętność i sposób stymulacji rozwoju dziecka, - Wprowadzanie innowacyjnych działań w zakresie opieki, wychowania i nauczania, - Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym oraz dzieckiem mającym określone trudności, zindywidualizowanie oddziaływań, - Podmiotowe traktowanie dziecka, - Wykorzystywanie w pracy wrodzonej aktywności i ciekawości poznawczej dzieci. - Stosowanie ciągłości oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych, - Współpraca ze specjalistami (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, logopeda, psycholog itp.). - Efektywne wykorzystywanie czasu prowadzonych zajęć (dostosowanie tempa zajęć do możliwości dzieci, włączanie dzieci do współorganizowania zajęć). Dbałość o warsztat pracy - Funkcjonalne urządzenie i wyposażenie sali, - Dbałość o estetykę, czystość i porządek w sali, - Gromadzenie i samodzielne wykonywanie pomocy dydaktycznych. Postawa nauczyciela: - Punktualność i terminowość, - Sumienność i odpowiedzialność, - Inicjatywa i zaangażowanie, - Dyspozycyjność i asertywność, - Poprawność języka, - Kultura osobista i takt pedagogiczny, - Wykonywanie poleceń służbowych, - Schludny wygląd. Doskonalenie zawodowe: - Podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, - Udział w doskonaleniu zawodowym wewnętrznym i zewnętrznym, - Samokształcenie, - Dokonywanie samooceny oraz korekty podejmowanych działań. Nauczyciel jako członek rady pedagogicznej i środowiska: - Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej, - Wykazywanie się umiejętnością pracy w zespole, - Otwarta postawa wobec koleżanek, pozytywny stosunek do osób pracujących w grupie, - Zaangażowanie w prace na rzecz placówki, podnoszenia jej jakości, - Gotowość do pracy w godzinach ponadwymiarowych wg potrzeb placówki, - Umiejętność inicjowania kontaktów ze środowiskiem, - Stosowanie urozmaiconych form współpracy ze środowiskiem, - Poprawność realizacji innych zadań wynikających za statutu przedszkola. Informacje powiązane: - osoby:
Wpis archiwalny - zobacz aktualny Typ jednostki: Wydział lub stanowisko w jednostce organizacyjnej Autor informacji: Patrycja Sikora Informację wprowadził: Patrycja Sikora Opublikowany dnia: 2016-07-18 Wprowadzony do BIP dnia: 2016-07-18 Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to. |
Instrukcja | Statystyki | Wyszukiwarka | Redakcja BIP | Archiwum | Strony usunięte |